Középiskolai matektanár kollégánk!
Ha érdeklődik munkánk iránt, esetleg szívesen dolgozna velünk, várjuk bemutatkozó levelét az alábbi címen.
pitagorasz.studio@t-online.hu
|
Ugye szeretné, hogy valaki végre elmagyarázza a matekot ... Egy kicsit gyakorolni is kéne ...tovább >>
|
Ugye szeretné, hogy nyolcadikos gyermeke felkészülten érkezzen a központi felvételire ...tovább >>
|
matematika korrepetálás, matektanár tovább >>
|
matematika korrepetálás, matektanár tovább >>
|
Ugye szeretné, hogy a gyermeke ne csak az iskolában szokásos anyagot ismerje ... Találkozzon gondolkodtató, logikai feladatokkal is ... tovább >>
|
Ugye szeretné, hogy hatodikos gyermeke felkészülten érkezzen a hatosztályos gimnáziumi központi felvételire ...tovább >>
|
matematika korrepetálás, matektanár
|
Ugye szeretné, hogy negyedikes gyermeke felkészülten érkezzen a nyolcosztályos gimnáziumi központi felvételiretovább >>
|
matematika korrepetálás, matektanár
|
Ugye szeretné, hogy valaki leüljön a gyermeke mellé, és türelmesen elmagyarázza, amit matekból nem értett... tovább >>
|
matematika korrepetálás, matektanár
|
matematika korrepetálás, matektanár
|
Matematika pótvizsga felkészítés Ugye szeretné, hogy gyermeke felkészülten érkezzen a pótvizsgára...... Ha már a baj megtörtént, legalább profitáljon belőle..... Alapos felkészülés, sikeres pótvizsga, soha többet ilyen helyzet..... tovább >>
| matematika korrepetálás matematika korrepetálás Budapest matek korrepetálás
matektanár
matek tanár
matematika érettségi felkészítő
matematika érettségi előkészítő matek érettségi
matek érettségi felkészítés
matek érettségi előkészítés
matematika pótvizsga
matematika pótvizsga felkészítés
matematika pótvizsga előkészítő
matek pótvizsga
matek pótvizsga felkészítés
matek pótvizsga előkészítő
matematika tanár matek tanár Budapest matematika tanár Budapest matek tanár Budapest matek korrepetálás Budapest matematika korrepetálás Budapest matematika érettségi korrepetálás matek érettségi korrepetálás matematika érettségi tanár matek érettségi tanár matematika iskola matek iskola matek magántanár matematika magántanár matematika oktatás matek oktatás gimnáziumi felvételi eredmények középiskolai felvételi eredmények gimnáziumi felvételi eredmények gimnáziumi felvételi feladatok középiskolai felvételi feladatok központi felvételi eredmények központi felvételi központi felvételi feladatok központi felvételi előkészítő gimnáziumi toplista gimnáziumi továbbtanuás gimnáziumi rangsor gimnáziumok rangsora gimnázium gimnáziumok budapesten gimnáziumok gimnázium rangsor gimnázium Budapest középiskolák középiskolák rangsora középiskolák budapesten középiskolai toplista középiskolai rangsor középiskola gimnáziumi felvételi középiskolai felvételi a központi felvételi ütemezése
|
| | |
Tisztelt Szülő! Ha gyermeke felvételizni fog, és azt szeretné, hogy a központi felvételi fontos tudnivalóiról emailben mindig időben tájékoztassuk Önt, akkor regisztráljon itt!
Adatkezelési nyilatkozat
|
|
Központi felvételi feladatok 2013.
|
Általános információk a feladatlapokról
A központi felvételi vizsgán részt vevő diákoknak mind az anyanyelvi, mind a matematika írásbeli vizsgákon 45 perc alatt tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek.
A feladatlapokat készítő – gyakorló pedagógusokból álló - bizottságok a Nemzeti alaptanterv alapján állítják össze a feladatsorokat. Munkájukban alapelv, hogy nem részesítik előnyben egyik jelenleg forgalomban lévő tankönyvcsalád anyagát sem. Azzal is számolnak, hogy az egyes iskolákban a tananyag feldolgozása nem egyforma ütemű, ezért a feladatlapok elsősorban az adott évfolyamot megelőző évfolyamok tematikus anyagára építenek.
Az írásbeli központi felvételi vizsga célja elsősorban az eredményes középiskolai tanuláshoz szükséges alapvető készségek és képességek, kompetenciák felmérése, ezért egyik feladatlap sem hagyományos tantárgyi teszt. A konkrét ismeretek, a tanulási folyamatban megismert, begyakorolt eljárások alkalmazása mellett egyes feladatok újszerű összefüggésekben, szokatlan módon is teret nyitnak a tanultak mozgósításának, az ötletes alkalmazás képességének, a kreativitásnak.
A feladatlapok összeállításának szempontjai, a feladattípusok belső arányai a korábbi évekhez képest alapvetően nem változnak.
|
|
Központi felvételi feladatok 2013.
|
Az anyanyelvi feladatlapokról
A tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik.
Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A központi felvételi feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A központi felvételi feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak.
Az összetettebb tizedik feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett (ez évfolyamonként eltérő) az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírási és stílusbeli követelményeknek is meg kell felelniük.
|
|
Központi felvételi feladatok 2013.
|
A matematika feladatlapokról
A matematika központi felvételi feladatok nem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. Bizonyos feladatok megoldásának folyamatában a vizsgázónak többféle kompetenciát is mozgósítania kell. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága.
Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése
|
|
| |